رئیس سازمان ملی استاندارد:

آغاز به روزرسانی استاندارد لوازم خانگی

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از آغاز به روزرسانی استاندارد لوازم خانگی در سازمان ملی استاندارد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از آغاز به روزرسانی استاندارد لوازم خانگی در سازمان ملی استاندارد خبر داد.

مهدی اسلام پناه صبح یکشنبه در جمع رؤسای اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی و صنعتی خراسان رضوی از آغاز به روزرسانی استاندارد لوازم خانگی در سازمان ملی استاندارد خبر داد و اظهار کرد: لوازم خانگی قاچاق کم کیفیت از مرزهای شرقی و غربی وارد کشور می‌شود و ما بارها مراتب اعتراض خود را در این خصوص که لوازم خانگی قاچاق، کاملاً غیراستاندارد و کم کیفیت هستند به دستگاه‌های مربوطه اعلام کرده ایم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: حدود ۸۰ هزار نفر مدیر کنترل کیفی در کشور وجود دارد که باید استقلال در کار و امنیت داشته باشند و درصدد هستیم تا نظام مدیران کنترل کیفی کشور سازماندهی شود لذا این موضوع را در برنامه هفتم توسعه گنجانده ایم.

وی همچنین بر هوشمندسازی همه فرآیندها در سازمان ملی استاندارد تاکید و بیان کرد: کاغذ باید در این سازمان حذف شود لذا این موضوع به عنوان یک اصل در نظر گرفته شده و به این سمت در حال حرکت هستیم.

اسلام پناه همچنین در پاسخ به سوالات و دغدغه‌های فعالان اقتصادی خراسان رضوی آمادگی خود را برای تهیه و تدوین نسخه بومی استاندارد در حوزه برق و الکترونیک اعلام و اضافه کرد: تهیه استانداردها باید توسط خود زیست بوم و اکوسیستم آن محصول انجام گیرد در غیر این صورت هر دستگاه اجرایی به این موضوع ورود کند تخلف کرده است و دستگاه‌های اجرایی باید اجرای ضوابط و تکالیف خود را ذیل استاندارد تعریف شده برای آن پیش ببرند.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین در این نشست در خصوص پیگیری تدوین استاندارد اجباری برای تولید ماشین سنگ شکن و تصفیه آب، موازی کاری اداره استاندارد و اداره نظارت بر کنترل کیفی آرد در حوزه سبوس گیری، صدور آئین نامه جدید برای کارشناسان رسمی استاندارد، حمایت از مدیران کنترل کیفی در برنامه توسعه هفتم و بازنگری در آزمون‌های بلندمدت قول مساعدت داد. وی در ادامه گفت: این سازمان طی چند ماه گذشته ۱۵۰ نشان حلال برای محصولات مختلف صادر کرده است.

اسلام پناه با تاکید بر برگزاری منظم نشستهای گفت و گو بین اداره کل استاندارد خراسان رضوی با فعالان اقتصادی استان افزود: توسعه، بدون استاندارد محقق نمی‌شود، همان طور که تولیدکنندگان نسبت به استاندارد و کیفیت محصولات خود دلسوز بوده اند، سازمان ملی استاندارد و کارکنان آن نیز حامی تولیدکنندگان هستند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: در کشور کالاهای زیادی تولید می‌شود اما باید با رعایت استاندارد و کیفی سازی آن، میزان پذیرش آنها را از سوی جامعه هدف اعم از داخلی و خارجی افزایش داد، البته نقص‌هایی که در نظام آزمایشگاهی، نظام بازرسی و نظام تدوین استاندارد کشور وجود دارد را می‌پذیریم و در تلاش برای رفع آنها هستیم.

وی با بیان اینکه مهلت اعتبار پروانه‌های استانداردی که نشان ملی دارند از سه سال به یک سال تقلیل پیدا کرده است گفت: این سازمان در حال فعالیت بر روی استاندارد برندها و نامهای شرکتهاست که به زودی اصلاحیه مربوطه در این خصوص ابلاغ و نگرانی‌ها برطرف می‌شود و نشان ملی استاندارد هم باید آنقدر زیبا و گویا باشد که کاملاً روی محصول به صورت برجسته نشان داده شده و همه به آن افتخار کنند.

اسلام پناه افزود: میزان نمونه برداری آزمایشگاه‌های همکار باید براساس قانون باشد و حتماً محصولی که برای نمونه برداری دریافت کرده اند را به تولیدکننده بازگردانند، در غیر این صورت آزمایشگاه تخلف کرده است و مجوزش باطل می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به رشد قارچ گونه آزمایشگاه‌های همکار در کشور ادامه داد: سامانه ارجاع کار در سازمان ملی استاندارد دیجیتال شده تا ارتباط مالی بین آزمایشگاه‌ها و تولیدکنندگان قطع شود، برخی از مسائل و چالشها کهنه هستند و حل آنها زمان زیادی نیاز دارد اما با حذف این ارتباط‌های مالی، کیفیت محصول ارتقا می‌یابد، تاکنون این ارتباط مالی برای بخش خودروسازی حذف شده و برای سایر صنایع نیز اجرایی خواهد شد./مهر

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=2148
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه