یک کارشناس بازار لوازم خانگی:

دپو لوازم خانگی در انبار کارخانه‌ها به دلیل کاهش شدید قدرت خرید

یک کارشناس بازار لوازم خانگی از دپو لوازم خانگی در انبار کارخانه‌ها خبر داد و گفت: به دلیل کاهش شدید قدرت خرید، کالاهای تولید شده کارخانه‌های لوازم خانگی در انبارها خاک می‌خورد.

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»،    یک کارشناس بازار لوازم خانگی از دپو لوازم خانگی در انبار کارخانه‌ها خبر داد و گفت: به دلیل کاهش شدید قدرت خرید، کالاهای تولید شده کارخانه‌های لوازم خانگی در انبارها خاک می‌خورد.

 فیلترینگ اپلیکیشن‌های فضای مجازی مانع فعالیت و فروش واحدهای صنفی شد. واحدهای صنفی که اخیرا راه و رسم فروش اینترنتی کالاهای لوازم خانگی را یاد گرفته بودند.

در همین مورد، احسان فدایی، یک کارشناس بازار لوازم خانگی درباره وضعیت بنگاه‌های تولیدی لوازم خانگی به اقتصاد 100 گفت: بازار لوازم خانگی راکد است. عملا با فیلترینگ فضای مجازی فروش کالاهای لوازم خانگی متوقف شده است.

او توضیح داد: علاوه بر فیلترینگ قدرت خرید مردم نیز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. از این‌رو بخش زیادی از کالاهای تولید شده در انبار بنگاه‌های تولیدی دپو شده است و نقدینگی شرکت‌ها نیز کاهش قابل توجهی داشته است.

فدایی بیان کرد: صنعت لوازم خانگی که در خلال سال‌های اخیر، یکی از پر‌فراز و نشیب‌ترین دوران حیات خود را در کشور ما سپری کرد، امروز درگیر بحران و چالشی بزرگ از جنسی متفاوت شده است.

به گزارش اقتصاد100، او ادامه داد: همزمانی شروع تحریم‌ها با خروج شرکای بزرگ تجاری از کشور و متعاقب آن پاندمی گسترده کرونا بزرگ‌ترین بهانه بود برای ورود به یک رکود کم‌سابقه و بازار را آماده روزهای پرمخاطره کرد. در همان ایام پیرو درخواست ممنوعیت واردات، حاشیه‌هایی پیش آمد که ورود، اظهارنظر و موضع‌گیری‌های افراد غیر‌مسوول و کارنابلد نیز هیزمی شد بر مشتعل‌تر شدن این آتش. مجموعه این عوامل از یکسو و در سوی دیگر اختلاف‌هایی که میان توزیع‌کنندگان خرد با تولید‌کنندگان برندهای ایرانی بر سر فروش سبدی و افتتاح برندشاپ‌ها حادث شد، دست در دست هم، موجبات پدیده‌ای را فراهم ساخت که از آن به «قهر بازار» تعبیر می‌شود.

فدایی گفت: امید این صنعت پس از این همه فراز و نشیب، به فروشنده‌ای بود که می‌توانست جانی تازه و رونقی حداقلی به بازار رخوت‌زده و ناامید ببخشد. چرا که عبور از این دوران گذار تنها به واسطه جذب مصرف‌کننده با بهره‌مندی از قابلیت‌های فروش مجازی و کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی بود. تغییر در سبک زندگی و خرید مصرف‌کننده که نشات گرفته از شرایط خاص دوران کرونا بود، گرایش به سمت خریدهای غیر‌حضوری را رونق بخشید و فروشنده این صنف با سوار شدن بر این موج، توانسته بود نشانه‌هایی از امید را زنده کند.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=2121
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه