مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق :

بیش از ۴ هزار پرونده قاچاق تشکیل شد/لوازم خانگی در صدر

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق سازمان حمایت گفت: در ۸ ماهه امسال بیش از ۴ هزار و ۱۴۴ پرونده قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۵۱۵ هزار ریال برای واحدهای اقتصادی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»، مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق سازمان حمایت گفت: در ۸ ماهه امسال بیش از ۴ هزار و ۱۴۴ پرونده قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۵۱۵ هزار ریال برای واحدهای اقتصادی تشکیل شد.

علیرضا رستمی  در مورد آخرین وضعیت مقابله با قاچاق در سطح عرضه اظهار کرد: در ۸ ماهه امسال ۴۷ هزار و ۴۱۰ مورد بازرسی جهت برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در کشور انجام شد که به لحاظ تعداد، میزان بازرسی از واحدهای اقتصادی اعم از صنفی، توزیعی، خدماتی، تولیدی و انبارهای مخصوص نگهداری کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در همین راستا نیز با تلاش بازرسان سازمان‌های صمت استان‌ها برای بیش از ۴ هزار و ۱۴۴ واحد تولیدی، توزیعی و خدماتی پرونده تعزیراتی قاچاق تشکیل شد.

وی ادامه داد: ارزش ریالی کشفیات کالاهای قاچاق ۶ میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۵۱۵ هزار ریال (۶۷۱ میلیون و ۹۵۱ هزار تومان) بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۶۱ درصد کاهش یافته است.

رستمی در مورد کالاهای قاچاق نیز تصریح کرد: بیشترین کالاهای قاچاق مکشوفه به ترتیب مرتبط با مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی، لوازم خانگی، کاغذ یا مقوا و لوازم یدکی بوده است که در این رابطه پرونده‌های لازم تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت یادآور شد: دولت در تلاش است با آماده سازی زیر ساخت‌های لازم، اصالت کالاهای تولیدی و وارداتی را از مبدا آنها مشخص و مانع از ورود کالاهای تقلبی و قاچاق داخلی و خارجی به بازار شود./مهر

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=2220
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه