وزیر صنعت:

قیمت لوازم خانگی قاچاق افزایش یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش قیمت لوازم خانگی قاچاق خبر داد و گفت: از زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شد، قیمت لوازم خانگی قاچاق افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»، وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش قیمت لوازم خانگی قاچاق خبر داد و گفت: از زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شد، قیمت لوازم خانگی قاچاق افزایش یافت. چون پیش از آن مواد غذایی یارانه‌ای قاچاق و با درآمد آن، لوازم خانگی وارد می‌شد. سود آن هم به قدری بود که قیمت‌ها پایین باشد. در حال حاضر واردات ممنوع است. تنها رویه مجاز ته لنجی است که آن هم بیش از مقدار مجاز وارد می‌شود.

همچنین به گفته وی از مهر سال گذشته(۱۴۰۰) تاکنون قیمت لوازم خانگی از سوی تولیدکننده افزایش نداشته، اما کف بازار داشته که مربوط به نارسایی نظام توزیع است.

فاطمی امین در بخش دیگری از صحبت‌های خود از تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون دستگاه لوازم خانگی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی خطوط تولید جدید، نیاز به واردات تلویزیون نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: افزایش قیمت‌های جهانی مواد اولیه مثل  پنبه، روغن و پنل تلویزیون و همچنین افزایش نرخ پایه حقوق گمرکی که این عوارض را تقریبا ۶ برابر می‌کند، از دلایل افزایش قیمت است. البته پارسال هم تورم لوازم خانگی نصف تورم میانگین کشور بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=1461
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه