مروری بر فعالیت‌های زیست محیطی سامسونگ

روز پنجم ژوئن از سوی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد به عنوان روز محیط زیست و آگاهی از فعالیت‌های پایدار انتخاب شده است. امسال نیز این سنت به پنجاهمین سال خود رسید و این روز با شعار «تنها یک زمین» گرامی داشته شد. در یکی دو دهه اخیر بحران‌های زیست محیطی که سرتاسر جهان با آن مواجه هستد، روند فزاینده‌ای را به خود گرفته است. از سمت دیگر جامعه بین‌الملل برای مقابله با این روند، ابتکارات و فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است. شرکت سامسونگ به عنوان یکی از کسب‌وکارهای فعال بین‌المللی، موضوع محیط زیست را به عنوان اولویت کاری خود برگزیده و تلاش‌های گسترده‌ای را به منظور پایداری بیشتر محصولاتش در تمامی حوزه‌ها انجام داده است.   در ادامه بخشی از مهم‌ترین فعالیت‌های زیست محیطی سامسونگ را در بخش‌های مختلف لوازم خانگی، تلویزیون و موبایل مرور کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»، روز پنجم ژوئن از سوی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد به عنوان روز محیط زیست و آگاهی از فعالیت‌های پایدار انتخاب شده است. امسال نیز این سنت به پنجاهمین سال خود رسید و این روز با شعار «تنها یک زمین» گرامی داشته شد. در یکی دو دهه اخیر بحران‌های زیست محیطی که سرتاسر جهان با آن مواجه هستد، روند فزاینده‌ای را به خود گرفته است. از سمت دیگر جامعه بین‌الملل برای مقابله با این روند، ابتکارات و فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است. شرکت سامسونگ به عنوان یکی از کسب‌وکارهای فعال بین‌المللی، موضوع محیط زیست را به عنوان اولویت کاری خود برگزیده و تلاش‌های گسترده‌ای را به منظور پایداری بیشتر محصولاتش در تمامی حوزه‌ها انجام داده است.   در ادامه بخشی از مهم‌ترین فعالیت‌های زیست محیطی سامسونگ را در بخش‌های مختلف لوازم خانگی، تلویزیون و موبایل مرور کرده‌ایم.

تلویزیون‌ها و نمایشگرها

مروری بر فعالیت‌های زیست محیطی سامسونگ

به تازگی تلویزیون‌های سری 2022 Neo QLED سامسونگ موفق شدند تاییدیه کاهش کربن را از موسسه Carbon Trust دریافت کنند. Carbon Trust مجموعه‌ای مستقل و تخصصی است که به سازمان‌ها برای کاهش کربن مشاوره‌ می‌دهد تا از محصولات آینده کربن‌زدایی شود. Carbon Trust همچنین تاییدیه‌ها و گواهی‌های زیست‌محیطی به سازمان‌ها و شرکت‌های دخیل در زنجیره تامین محصولات اعطا می‌کند. تاییدیه کاهش CO2 این مجموعه، میزان ردپای کربن در یک محصول را نشان می‌دهد. برای این تاییدیه، میزان تولید شده گازهای گلخانه‌ای (GHG) در کل چرخه عمر یک محصول طبق استانداردهای جهانی اندازه‌گیری و ارزیابی می‌شود.

گئونوو نام، عضو آزمایشگاه تحقیق و توسعه محصولات استراتژیک سامسونگ در مورد سازگاری تلویزیون‌های این شرکت با محیط زیست می‌گوید: «ما با پیاده‌سازی یک سسیستم قدرت بسیار کارآمد موفق شدیم مصرف برق تلویزیون‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم. در سری‌های جدید، ابعاد بخش پشتی تلویزیون نازک‌تر شده تا میزان پلاستیک به کار رفته بیشتر از قبل کاهش یابد. ضمن اینکه کنترل از راه دور تلویزیون‌ها برای شارژ شدن نیازی با باتری ندارد و از طریق نور خورشید شارژ می‌شود تا پسماندهای باتری کمتر شود».

کنترل از راه دور SolarCell تلویزیون‌های سامسونگ نیز برای سال 2022 ارتقا یافته است. به گونه‌ای که این کنترل‌های جدید حالا 88 درصد کارآمدتر از نسل قبلی خود شده‌اند. آن‌ها اکنون کاملا بدون باتری هستند و می‌توانند از طریق دریافت فرکانس رادیویی 2.4 گیگاهرتز شارژ شوند و این انرژی را از انرژی اضافی ساطع شده توسط روترهای Wi-Fi دریافت می‌کنند.

همچنین 11 مدل از سری تلویزیون های 2022 سامسونگ با وزن کمتر و کاهش مصرف برق نسبت به نسل‌های قبلی طراحی و عرضه شدند. این مدل‌ها شامل سه مدل Neo QLED 8K، سه مدل Neo QLED 4K، دو مدل QLED، دو مدل تلویزیون‌های Lifestyle و یک مدل از تلویزیون‌های سری Crystal UHD سامسونگ می‌شود.

سامسونگ سالیان زیادی است که علاوه بر ساخت و ارائه محصولات نوآورانه، به اجرا و پیاده‌سازی فناوری‌های زیست محیطی در تمامی محصولات خود اهتمام دارد.

مروری بر فعالیت‌های زیست محیطی سامسونگ

تلویزیون‌های 2022 سامسونگ، مانیتورها، تابلوهای دیجیتال و کنترل از راه دور آن نیز از رزین بازیافتی استفاده می‌کنند. نکته قابل توجه این است که مانیتورهای با وضوح بالا از رزین بازیافتی که از پلاستیک‌های مناطق ساحلی اقیانوس بازیافت شده، استفاده می‌کنند که در غیر این صورت به زباله‌های خطرناک دریایی تبدیل می‌شدند. به عنوان بخشی از چشم‌انداز محیط زیستی سامسونگ، قرار است تا در سال جدید میزان استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی در نمایشگرهای این شرکت حدود 30 برابر افزایش یابد. سامسونگ برنامه‌های متنوعی را برای گسترش استفاده از مواد بازیافتی در تمامی محصولات موبایل و لوازم خانگی خود تا سال 2025 طراحی کرده که بخش‌هایی از آن تاکنون معرفی شده است.

موبایل

مروری بر فعالیت‌های زیست محیطی سامسونگ

بخش تجربه موبایل (MX) سامسونگ نیز مانند سایر قسمت‌ها، دغدغه‌های زیست محیطی را در اولویت کاری خود قرار داده و در سال‌های اخیر به ویژه در بسته‌بندی محصولات موبایل سامسونگ این موضوع مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است. درصد پلاستیک‌های استفاده شده در بسته‌بندی گلکسی S21 تنها چهار درصد از وزن کل را تشکیل می‌داد که در مقایسه با گلکسی S7، ضایعات تولید شده در هر واحد بسته بندی را تا 49 درصد کاهش می‌دهد. علاوه بر این، بسته‌بندی گلکسی S21 تنها حاوی 58 درصد از کاغذ مورد استفاده در گلکسی S7 بود که به نجات حدود 44802 درخت در سال کمک می‌کند. سامسونگ قصد دارد تا سال 2025 تمامی مواد پلاستیکی را در بسته بندی محصولات خود حذف کند و مواد بازیافتی را برای همه محصولات خود در بخش موبایل (MX) اعمال کند.

در پرچمداران جدید سری S22، سامسونگ با همکاری سازمان‌های پیشرو، به بازیابی تورهای ماهیگیری دور انداخته شده و تبدیل آن‌ها به موادی با کیفیت برای گوشی‌های هوشمند کمک کرد. این مواد که در ساخت کلیدهای سری گلکسی S22 نقش داشته‌اند از 20 درصد پلاستیک یافت شده در تورهای ماهیگیری در اقیانوس استخراج شدند. در ساخت گوشی‌های سری گلکسی S22 همچنین از مواد بازیافتی، در ماژول بلندگو و همچنین قسمت‌های داخلی کلیدهای پاور و صدا استفاده شده است.

علاوه بر پلاستیک یافت شده در اقیانوس، سامسونگ برای بسته‌بندی گلکسی S22 از کاغذ 100 درصد بازیافت شده و یک پوسته محافظ از پلاستیک بازیافتی بهره برد. قاب‌های این گوشی‌های هوشمند هم با مواد دارای گواهی UL و سازگار با محیط زیست مثل پلاستیک بازیافتی یا مواد با پایه بیولوژیکی طراحی شده‌اند. این نوآوری‌های هدفمند جدیدترین نمونه از تعهد سامسونگ به انجام کارهای بیشتر برای محیط‌ زیست به عنوان بخشی از برنامه «گلکسی برای سیاره» است.

چائه‌کیونگ شین، عضو تیم مدیریت پایدار بخش موبایل سامسونگ در مورد اقدمات زیست محیطی این بخش می‌گوید: «ما به نوآوری‌های پایدار خود در بخش موبایل و در قالب چشم‌انداز گلکسی برای سیاره ادامه می‌دهیم تا بتوانیم اهداف خود را برای رسیدن به یک اقتصاد چرخشی (circular economy) محقق کنیم».

لوازم خانگی

محصولات لوازم خانگی سامسونگ به دلیل تجهیز به کمپرسور اینورتر دیجیتال میزان انرژی کمتری را مصرف می‌کند و هر کدام از سری‌های متنوع آن دارای قابلیت‌های منحصربه‌فرد برای کمک به حفظ پایداری محیط زیست هستند. به طور مثال کولرهای گازی ویندفری سامسونگ از سیستم خنک کننده R32 بهره می‌برد که به حفظ لایه ازن کمک می‌کند و تأثیر کمتری در گرم شدن کره زمین دارد. علاوه بر این، فناوری دیجیتال Inverter Boost با بهره‌وری انرژی، دمای محیط را با نوسان کمتری حفظ می‌کند تا میزان مصرف انرژی تا 73 درصد کاهش یابد.

همچنین در کره جنوبی نیز کولرهای گازی سری ویندفری سامسونگ مجهز به کنترل از راه دور SolarCell است که میزان پسماند سالانه باتری‌ها را کاهش می‌دهد. این کنترل‌ها به زودی در سایر نقاط جهان در دسترس کاربران کولرهای گازی سامسونگ قرار می‌گیرد.

تلاش‌های سامسونگ برای ارائه محصولات لوازم خانگی خود با قابلیت‌های دوستدار محیط زیست موجب شده تا این شرکت، نخستین شرکتی باشد که موفق شده در طی 9 سال گذشته جایزه موسوم به Energy Star را از آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) دریافت کند. این جایزه در سال 2021 به دلیل پایبندی به تلاش برای حفظ محیط زیست و با توجه به تعهد ماندگار و همه‌جانبه به شرکت سامسونگ اهدا شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=1374
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه