مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت:

واردات لوازم خانگی کره‌ای برای مرزنشینان هم ممنوع شد

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با اشاره به ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای برای مرزنشینان گفت: ثبت آماری ۱۶ تعرفه لوازم خانگی با نشان تجاری و ساخت کشور کره جنوبی برای مشمولان تسهیلات قانون ساماندهی مبادلات مرزی، بازارچه‌های مرزی غیررسمی موقت، ملوانان و کولبران ممنوع شد.

به گزارش پایگاه خبری « هومچی نیوز» مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با اشاره به ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای برای مرزنشینان گفت: ثبت آماری ۱۶ تعرفه لوازم خانگی با نشان تجاری و ساخت کشور کره جنوبی برای مشمولان تسهیلات قانون ساماندهی مبادلات مرزی، بازارچه‌های مرزی غیررسمی موقت، ملوانان و کولبران ممنوع شد.

 سعید عباسپور طی نامه‌ای به مرکز توسعه تجارت الکترونیک، به نامه‌ای که اوایل آذر ماه مبنی بر ممنوعیت ثبت آماری لوازم خانگی با نشان تجاری و ساخت کشور کره جنوبی برای مشمولان تسهیلات قانون ساماندهی مبادلات مرزی و آیین نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه های غیر رسمی موقت مرزی و آیین نامه ملوانان و شناورهای با ظرفیت زیر ۵۰۰ تن که مجوز خروج آنها (PC) تاکنون صادر نشده، اشاره کرده است.

او در ادامه تعرفه‌های لوازم خانگی را برای درج در سامانه جامع تجارت ارسال و درخواست کرده که ثبت آماری لوازم خانگی ساخت کره جنوبی طبق فهرست تعرفه‌های پیوست در سامانه جامع تجارت میسر نباشد و هنگام ثبت آماری پیام “عدم امکان ورود لوازم خانگی با مارک یا برند ساخت تولید کره جنوبی برای مرزنشینان، کولبران و کارگزار آنها و ملوانان ” توسط کاربران مرتبط مشاهده شود.

تعرفه‌های ممنوع شده شامل انواع یخچال، یخچال و فریزر و ساید بای ساید؛  ماشین لباسشویی؛  ماشین ظرفشویی؛  جارو برقی؛  اتوپرس و برقی؛  توستر؛  میوه خشک کن؛  سرخ کن خانگی و رستورانی؛  انواع کیک پز، ماکروویو، مایکروفر خانگی و صنعتی؛ غذا ساز، آسیاب، مخلوط‌کن و همزن خانگی؛  لوازم صوتی، تصویری و قطعات آن؛  ساندویچ ساز خانگی و رستورانی،  دستگاه دی‌وی‌دی؛  قهوه ساز و قهوه جوش، چای‌ساز خانگی، رستورانی و صنعتی؛  کتری برقی، سماور برقی و گازی؛ کولر گازی است.

بیش از سه سال از ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشور می‌گذرد، اما در ماه‌های اخیر این ممنوعیت حواشی به‌دنبال داشته؛ برای مثال اسنادی از ثبت سفارش لوازم خانگی منتشر شد. در نهایت اعلام شد واردات مرزنشینی و کولبری به دلیل مسائل معیشتی مشمول ممنوعیت و محدودیت‌ها نیست.

حالا به نظر می‌رسد با دستور اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی به ویژه کره‌ای و اظهارات تولیدکنندگان مبنی بر سوء استفاده از واردات لوازم خانگی به روش مرزنشینی، قوانین جدید وضع شده است./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=15
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه