وزیر صنعت با رای نمایندگان مجلس برکنار شد

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»،  وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی امروز(یکشنبه دهم اردیبهشت ماه) با رای 162 نماینده از این وزارتخانه برکنار شد.

طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در دستورکار نمایندگان مجلس قرار گرفت و در نهایت با 162رای موافق، 102رای مخالف و 4رای ممتنع، 6 رای باطله از مجموع 274 رای ماخوذه، با استیضاح فاطمی امین موافقت شد و وی را از وزارت صمت برکنار کردند.

این طرح پس از  قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره استیضاح وزیر صمت  و استماع دفاعیات آقای فاطمی امین و همچنین اظهار نظر موافقان و مخالفان استیضاح به رای نمایندگان مجلس 304 گذاشته شد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه استیضاح وزیر صمت حضور یافتند.

جلسه امروز مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار و دومین جلسه استیضاح فاطمی امین از زمان انتصاب وی به عنوان وزیر صمت بود که در دومین سال از حضور خود در وزارت صمت نتوانست رای اعتماد نمایندگان را برای ادامه فعالیت در این وزارتخانه حفظ کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=2371
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه