رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد:

کاهش ۷۰ درصدی خرید لوازم خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: میزان خرید لوازم خانگی توسط مردم حدود ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است. تولیدکنندگان انتظار افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت لوازم خانگی را دارند اما وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده ممکن است قبول نکند.

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»،  رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: میزان خرید لوازم خانگی توسط مردم حدود ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است. تولیدکنندگان انتظار افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت لوازم خانگی را دارند اما وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده ممکن است قبول نکند.

سید رسول ابن‌الرضا در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی مشهد اظهار کرد: بعد از عید نوروز تعدادی از تولیدکنندگان قیمت‌ محصولات خود را بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داده‌اند. به دلیل  افزایش قیمت لوازم خانگی، رکود سنگینی بر بازار حاکم است و مردم خرید نکرده و تنها در صورت نیاز وارد بازار می‌شوند.

وی با بیان اینکه میزان خرید لوازم خانگی توسط مردم حدود ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است، افزود: تولیدکنندگان انتظار افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت لوازم خانگی را دارند اما وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده ممکن است قبول نکند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد ادامه داد: قیمت تمام مواد اولیه گران شده، قیمت محصولات چگونه می‌تواند افزایش  نداشته باشد؟ این حرف قابل قبول نیست. برخی تولیدکنندگان با تغییر کد قیمت‌های جدید خود را اعلام کرده که در سامانه ۱۲۴ نیز ثبت می‌شود این درحالی است که کدهای قبلی هنوز تاییدیه نگرفته‌اند.

ابن‌الرضا گفت: هنوز مشخص نیست قیمت‌های جدید لوازم خانگی چه زمانی تایید می‌شود، یک روز بیان می‌کنند، قیمت‌ها تایید می‌شود و باز روز دیگر وزارت صمت این موضوع را تکذیب می‌کند؛ با این وجود لوازم خانگی با قیمت‌های جدید در بازار عرضه می‌شود و خود تولیدکنندگان قیمت‌ها را تغییر داده‌اند.

وی ادامه داد: نمی‌توان گفت این کار تخلف است، زیرا با این وضعیت قیمت‌های مواد اولیه، تولیدکننده به دنبال تخلف و دردسر نیست. امروز ۳۰ درصد هزینه تولید کالا مربوط به نرخ دلار و قیمت مواد اولیه وارداتی و ۷۰ درصد مربوط به مواد اولیه داخلی است. واردکنندگان نیز برمبنای نرخ دلار مواد اولیه را به تولیدکننده می‌فروشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد با اشاره به اینکه تولید لوازم خانگی نیز وضعیت خوبی ندارد و کالا به بازار کم تزریق می‌شود، تصریح کرد: در بازار مشهد تجار و بنکداران خوبی حضور دارند، بنابراین کالا موجود است و هنوز کسری خود را نشان نداده است، اما اگر همین رویه ادامه پیدا کند و تولیدکننده برای قیمت خود تاییدیه نگیرد، شاید در ماه‌های آینده در بازار لوازم حانگی دچار مشکل شویم.

ابن‌الرضا بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت دلار و به تبع آن افزایش قیمت کالا، در حال حاضر قاچاق لوازم خانگی محدود شده است./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=2376
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه