رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی:

ملاک فروشندگان برای قیمت لوازم خانگی، سامانه ۱۲۴ است

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه ملاک فروشندگان برای قیمت سامانه ۱۲۴ است.

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه ملاک فروشندگان برای قیمت سامانه ۱۲۴ است، گفت: در سال جاری برخی شرکت‌ها قیمت‌های جدید در سامانه بارگذاری کردند که نشان می‌دهد مجوز دریافت کرده‌اند، اما برخی بدون دریافت مجوز قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

اکبر پازوکی با بیان اینکه ملاک فروشندگان سامانه ۱۲۴ و سازمان حمایت است، گفت: اگر تولیدکنندگان مجوز افزایش قیمت دریافت کنند و قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ بارگذاری شود، مورد تایید است. در غیر این صورت نمی‌توانیم تایید یا رد کنیم. اما اینکه در سطح عرضه چه اتفاقی می‌افتد، مربوط به سازمان حمایت است.

وی در پاسخ به اینکه آیا در سال جدید قیمت‌ها افزایش یافته؟ گفت: برخی از شرکت‌ها قیمت‌های جدید در سامانه بارگذاری کردند که نشان می‌دهد مجوز دریافت کرده‌اند. اما برخی بدون دریافت مجوز قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی همچنین با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت لوازم خانگی در سال‌های اخیر، گفت: سوال من از سازمان امور مالیاتی این است که چرا نباید هنوز معافیت صنف لوازم خانگی در تبصره ماده ۱۰۰ با تمام نامه‌نگاری‌ها و صحبت‌ها افزایش پیدا کند. نباید به دید دزد و خلافکار به اصناف نگاه کرد که همه پرونده مالیاتی دارند. همچنین باید هزینه‌های اصناف هم در نظر گرفته شود.

از اواخر دی ماه سال قبل قیمت برخی محصولات لوازم خانگی ۱۰ تا ۱۵ درصد از سوی شرکت‌ها افزایش یافت، اما مجوزی برای این افزایش قیمت صادر نشده بود. تولیدکنندگان می‌گویند با وجود ارائه لیست افزایش قیمت مواد اولیه، وزارت صمت هنوز با افزایش قیمت لوازم خانگی موافقت نکرده است. از طرف دیگر به گفته آن‌ها قیمت مواد اولیه رها است و با دلار تغییر می‌کند.

در نهایت رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت که معاونت سرمایه‌ای سازمان حمایت واحدهایی که بدون مجوز افزایش قیمت دادند را احضار کرده و به آن‌ها تذکر داده و این واحدها مکلف شدند قیمت‌ها را برگردانند.

گفتنی است آخرین مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی مربوط به تیر ماه سال قبل است که مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت برای تلویزیون و ۱۰ درصدی برای یخچال، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی و ظرفشویی صادر شد./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=2374
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه