رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی:

برندهای کره ای و آلمانی موجود در بازار تقلبی و قاچاق هستند

برندهای کره ای و آلمانی موجود در بازار تقلبی و قاچاق هستند و مصرف کننده باید نسبت به این موضوع هوشیار باشد به عنوان مثال یک یخچال ساید کره ای ۱۲۶ میلیون تومان است اما یخچال تقلبی را با همان مشخصات به خریدار با قیمت ۵۶ میلیون تومان می فروشند.

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»، برندهای کره ای و آلمانی موجود در بازار تقلبی و قاچاق هستند و مصرف کننده باید نسبت به این موضوع هوشیار باشد به عنوان مثال یک یخچال ساید کره ای ۱۲۶ میلیون تومان است اما یخچال تقلبی را با همان مشخصات به خریدار با قیمت ۵۶ میلیون تومان می فروشند.

 یک سالیست که خرید و فروش لوازم خانگی در بازار راکد شده است و مردم ترجیح می دهند به جای خرید لوازم خانگی وسایل خود را تعمیر کنند. اما در این شرایط که معاملات در بازار وجود ندارد برخی سواستفاده کنندگان با ارائه کالاهای تقلبی و قاچاق درصدد گمراهی مصرف کنندگان و فروش آنها با قیمتی ارزان هستند که همین موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است.

مشاهدات میدانی نشان می دهد برخی برندهای آلمانی و کره ای به صورت تقلبی و قاچاق وارد کشور شده و وقتی مصرف کننده خواستار خرید آنهاست قیمت های پایینی را فروشنده پیشنهاد می کند که همین امر باعث می شود خریدار گمراه شده و نسبت به خرید این کالاها اقدام کند.

پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می گوید: بله کالاهای تقلبی و قاچاق در بازار وجود دارد که فروشندگان با شگردهای خاص نسبت به فروش آنها اقدام می کنند. مصرف کننده نیز وقتی می بیند جنس خارجی آن هم با قیمتی ارزان وجود دارد تمایل به خرید پیدا می کند درحالی که این جنس ها تقلبی بوده و هیچ گارانتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه خریداران می توانند با به کارگیری دو ابزار اصالت لوازم خانگی موجود در بازار را شناسایی کنند، افزود: نخست از طریق سامانه جامع گارانتی می توانند اسم و مدل کالا را درج و نوع گارانتی را متوجه شوند. علاوه براین خریدار می تواند اسامی گارانتی های تقلبی را نیز از این سامانه مشاهده کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اضافه کرد: همچنین می توان از طریق کد شناسه و کد رهگیری کالا نسبت به تقلبی بودن آنها اطلاع کسب کرد.

پازوکی تاکید کرد: درحال حاضر برندهای کره ای و آلمانی موجود در بازار تقلبی و قاچاق هستند و مصرف کننده باید نسبت به این موضوع هوشیار باشد به عنوان مثال یک یخچال ساید کره ای 126 میلیون تومان است اما یخچال تقلبی را با همان مشخصات به خریدار با قیمت 56 میلیون تومان می فروشند.

وی همچنین گفت: 15 خردادماه امسال شرکت سام سرویس و گلدایران اعلام کرد که 5 سال گارانتی محصولات به پایان رسیده و دیگر گارانتی آنها را قبول نمی کند پس چطور است که فروشنده کالا را با گارانتی سام سرویس و گلدیران به مردم می فروشد به طور حتم این کار غیرقانونی است و برخورد لازم با آنها صورت خواهد گرفت اما مردم نیز هوشیار باشند تا دچار مشکلات خرید کالای تقلبی و قاچاق نشوند./تسنیم

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=2199
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه