رئیس سازمان ملی استاندارد:

۷۰ قلم لوازم خانگی نشان استاندارد ندارند

 رئیس سازمان ملی استاندارد ضمن اشاره به تدوین استانداردهای جدید در حوزه لوازم خانگی گفت: حدود 70 قلم لوازم خانگی که تعدادی از آنها قاچاق هستند نشان استاندارد ندارند.

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»،   رئیس سازمان ملی استاندارد ضمن اشاره به تدوین استانداردهای جدید در حوزه لوازم خانگی گفت: حدود 70 قلم لوازم خانگی که تعدادی از آنها قاچاق هستند نشان استاندارد ندارند.

مهدی اسلام پناه در مورد بررسی کیفیت محصولات لوازم خانگی، اظهار کرد: لوازم خانگی که مشمول استاندارد اجباری بشوند و یا به طور کلی استاندارد داشته باشند کامل مورد ارزیابی کیفی و استاندارد قرار می گیرند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: بسیاری از لوازم خانگی که تعدادشان به حدود ۷۰ قلم می رسد پروانه و نشان استاندارد ندارند. البته تعدادی از آنها قاچاق است؛ به عنوان مثال در خیابان امین حضور، لوازم خانگی های زیادی وجود دارد که قاچاق بوده و نشان استاندارد هم ندارند.

وی ادامه داد: بر تولیدات داخلی که نشان استاندارد دارند نظارت کامل می کنیم. در حوزه لوازم خانگی به ویژه محصولات برند، نظارت خوبی در بخش های تولید، خدمات، ضمانت و … صورت می گیرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه وضع استانداردهای دقیق‌تر لوازم خانگی در حوزه ارائه خدمات و فناوری در حال انجام است، تصریح کرد: تدوین استانداردهای جدید در حوزه ارتقای فناوری لوازم خانگی با کمک تولید کنندگان در حال انجام است.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: همچنین طبق برنامه ریزی ها، خدمات پس از فروش لوازم خانگی مشمول استاندارد اجباری خواهد شد زیرا یک محصول بادوام و گران است.

اسلام پناه در مورد نظارت بر کولر هم گفت: طیف وسیعی از کولرها وارد می شود که نظارت های لازم در این حوزه انجام می شود؛ سازمان ملی استاندارد و وزارت نیرو در حوزه نظارت بر مصرف برق و آب طی تابستان امسال (در بخش خانگی) همکاری کردند و ما حتی برای کولرها استاندارد تعریف کردیم که یکی از نتایج این اقدامات کاهش نسبی مصرف برق و آب در تابستان بود./مهر

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=2118
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه