بازار لوازم خانگی لرستان به میدانی برای رقابت گرانی با کالاهای قاچاق تبدیل شده است

بازار لوازم خانگی لرستان میدانی برای رقابت گرانی با کالاهای قاچاق و تقلبی شده و خرید و فروش در این استان به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»،  بازار لوازم خانگی لرستان میدانی برای رقابت گرانی با کالاهای قاچاق و تقلبی شده و خرید و فروش در این استان به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.

 بازار فروش لوازم خانگی یکی از بازارهایی است که در فرازونشیب‌های مالی و اقتصادی و حتی کمبود و نایاب‌بودن کالاها همواره مورد توجه است و بخش مهمی از نقل‌وانتقالات مالی مردم در چشم‌وهم‌چشمی‌های امروزی در این بازار انجام می‌شود.

شهریورماه امسال بود که در پی نامه جمعی از تولیدکنندگان لوازم خانگی به محضر رهبر معظم انقلاب و درخواست آن‌ها مبنی بر جلوگیری از واردات محصولات خانگی کره‌ای به کشور، رهبر انقلاب در راستای حمایت از تولید داخلی و افزایش اشتغال و رونق تولید طی دستوری به رئیس‌جمهور خواستار ممانعت از واردات این کالاها شدند.

رئیس‌جمهور پیرو نامه مقام معظم رهبری به آیت‌الله رئیسی، فرمان رهبر انقلاب را به وزرای «صنعت، معدن و تجارت» و «امور اقتصادی و دارایی» ابلاغ کرد. بر این اساس رئیس دفتر رئیس‌جمهور در نیمه شهریورماه امسال در نامه‌ای خطاب به فاطمی امین و خاندوزی وزرای این وزارتخانه‌ها مخالفت رئیس‌جمهور با واردات لوازم خانگی کره‌ای را اعلام کرد.

بازارگرمی تقلب در لرستان

بازارگرمی تقلب در لرستان

بسیاری از فروشندگان به دنبال ممنوعیت واردات کالای خارجی اقدام به گران‌کردن محصولات داخلی کردند که این امر باعث افزایش لوازم خانگی تقلبی و میدان‌داری دلالان در بازار شد و از همین رو بازار فروش اجناس با مارک و برندهای معتبر اما تقلبی و با کیفیت پایین در بازارهای کشور و به تبع آن استان لرستان رونق یافت.

تقلب در بازار لوازم خانگی به شیوه‌های مختلفی همچون دست‌کاری و تعویض مارک و تعویض کارتن توسط افرادی حرفه‌ای و به شکل ماهرانه انجام می‌شود؛ به‌گونه‌ای که افراد عادی جامعه تا مدت‌ها پس از خرید ممکن است متوجه تقلبی بودن کالای خریداری شده خود نباشند.

فروشندگان در پدیده غیراخلاقی تقلب با قرار دادن کالای فیک در داخل کارتن با برند معتبر و تعویض برچسب‌های روی کالا با یک برند معتبر، کالای تقلبی را به خریداران می‌فروشند و به سودهای چندین برابری دست می‌یابند.

کاهش خرید لوازم خانگی

کاهش خرید لوازم خانگی

از طرفی افزایش چند برابری قیمت کالاهای داخلی سبب گلایه‌های مردم شده و میل آن‌ها به خرید این کالاها را به خاطر گرانی کم کرده است. به نظر می‌رسد که مردم برای مقابله با پدیده کالاهای قاچاق و تقلبی باید از فروشگاه‌های معتبر لوازم خانگی خرید کنند و به این امر واقف باشند که می‌توانند با خرید یک کالای داخلی باکیفیت ضمن حمایت از تولید داخل با پدیده تقلب مبارزه نمایند.

 از طرفی دیگر، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، بازرسی و دیگر دستگاه‌های متولی باید هم با گران‌فروشی برخورد قاطع کنند و هم جلوی عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی را در بازار بگیرند و همچنین دست دلالان را از ملتهب‌کردن بازار کوتاه کنند تا مردم با خیالی راحت کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند./تسنیم

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=802
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه