«میهن صنعت»:

داستان طراحی و ارتقای یخچال مدرن سامسونگ

سامسونگ سال 2016 با یخچال Family Hub خود که از صفحه نمایشی چند اینچی روی درها و همین‌طور قابلیت‌های اینترنت اشیا بهره می‌برد، صنعت یخچال را برای همیشه تغییر داد.

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»،  همزمان با تکامل خانه‌ها، آشپزخانه هم به مرکزی برای فعالیت‌های اجتماعی و دورهمی‌های خانوادگی تبدیل شد. آشپزخانه مدرن که دیگر محدود به پخت و پز و غذا خوردن نیست، در مجاورت فضاهای نشیمن قرار می‌گیرد و مرزهای بین مناطق کاربردی در خانه‌ها را محو می‌کند.

آشپزخانه‌های امروزی به‌عنوان فضاهای مشترکی عمل می‌کنند که در آن خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند، خود را سرگرم می‌کنند و اتفاقات روزمره را مرور می‌کنند. همانطور که نقش آشپزخانه تغییر کرده است، لوازم آن نیز تغییر کرده است. این لوازم جدید باید پاسخگوی نیازهای تازه خانواده‌ها برای داشتن یک فضای متصل‌تر و چند منظوره‌ باشند.

به عنوان مثال، یخچال اکنون به مرکز خانواده تبدیل شده است. سامسونگ سال 2016 با یخچال Family Hub خود که از صفحه نمایشی چند اینچی روی درها و همین‌طور قابلیت‌های اینترنت اشیا بهره می‌برد، صنعت یخچال را برای همیشه تغییر داد. اکنون یخچال‌ها به ما اجازه می‌دهند از هنر، سرگرمی و حتی خرید لذت ببریم.

در سال 2023، یخچال‌های مدرن سری Family Hub سامسونگ با تحولی در طراحی و فرم روبرو شد و با نام Family Hub+ روانه بازارهای جهانی شد. این یخچال جدید دارای صفحه نمایش 32 اینچی بزرگ و مجموعه وسیعی از ایده‌های نوآورانه طراحان است.

ترکیب Family Hub+ با دیگر یخچال پیشرفته سامسونگ از سری Bespoke (4-Door Flex) بیانگر سبک زندگی جدیدی است که در آن لحظاتی شادتر و پرهیجان‌تر برای ما خلق می‌شود.

چرا نمایشگر Family Hub+ بزرگتر است؟     

Family Hub+ دارای صفحه نمایش لمسی 32 اینچی فول‌اچ‌دی است که بزرگتر از صفحه نمایش 21.5 اینچی نسل قبلی این یخچال‌ها است. اما دلیل قرار دادن صفحه نمایش بزرگتر چیست؟

انطباق با شرایط جدید

همه‌گیری کرونا بسیاری از ما را مجبور کرد تا زمان بیشتری را در خانه بگذرانیم، این موضوع منجر به افزایش روش‌های خلاقانه برای استفاده از فضای زندگی شده است. برای مثال، آشپزخانه به فضایی فراتر از پخت‌و‌پز و غذا خوردن تبدیل شده و یکی از مراکز چند منظوره برای ارتباطات خانوادگی، سرگرمی‌ها و سایر نیازهای روزمره شده است. در نتیجه رابطه ما با وسایل آشپزخانه مانند یخچال نیز تغییر کرده است. ما بیش از هر زمان دیگری به خدمات بیشتری از لوازم خانگی خود نیاز داریم. Family Hub+ با صفحه نمایش گسترده و تجربیات متفاوتی که ارائه می‌کند به بخشی اساسی از این جریان جدید بین آشپزخانه و زندگی روزمره ما تبدیل شده است.

توجه بیشتر به جزئیات

صفحه نمایش بزرگتر به معنای توجه بیشتر به جزئیات است. به عنوان مثال، صفحه نمایش 32 اینچی باید برای کودکان و افراد ویلچرنشین قابل دسترسی باشد، بنابراین قسمت پایین نمایشگر به گونه‌ای طراحی شده که نیازهای این دسته از کاربران را به خوبی پوشش دهد. قسمت بالایی نمایشگر بلند‌تر شده است، اما کاربران می‌توانند به کمک قابلیت Accessible Screen و با دو بار فشردن دکمه هوم قسمت بالایی صفحه نمایش را در بخش پایینی مشاهده کنند و از منوها بهره ببرند. پنل اطراف صفحه نمایش به دقت تعبیه شده تا اطمینان حاصل شود که جزئیات بخش کناری به خوبی قابل مشاهده است.

چگونه Family Hub+ کاربرپسندتر است؟ 

برای طراحی یخچالی که بتواند با محیط اطراف و سایر لوازم آن هماهنگ باشد، فکر زیادی شده است. طیف گسترده‌ای از مواد پنل قابل انتخاب است که به کاربران اجازه می‌دهد، یخچالی طراحی کنند که بهترین حس را نسبت به لمس آن داشته باشند. شیشه satin دارای بافت مخملی است و راحتی و درخشندگی را ارائه می‌دهد، در حالی که شیشه glam این یخچال با سطح خیلی براق خود هر محیطی را روشن می‌کند و همه این‌ها در حالی است که فلز به کار رفته در بدنه، تجسمی از ظرافت و یکپارچگی را منتقل می‌کند. علاوه بر این پنل‌ها به راحتی قابل تعویض هستند.

تجربیات یکپارچه

در دنیای شلوغ امروزی، خانواده‌ها به منبع دائمی سرگرمی و اطلاعات در فضاهایی که در آن جمع می‌شوند نیاز دارند. به همین دلیل است که Family Hub+ دارای نمایشگر بزرگ‌تری است که به خانواده‌ها امکان می‌دهد همزمان با لذت بردن از محتوای مورد علاقه خود، چند کار را همزمان انجام دهند. دارندگان این یخچال می‌توانند به اپلیکیشن محبوب Samsung TV Plus و محتواهای آن دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، ویژگی Picture in Picture به کاربران امکان می‌دهد در حالی که سریال یا فیلم مورد علاقه خود را در پس زمینه پخش می‌کنند، همزمان وبگردی کنند و یا دستور العمل غذاها را جست‌وجو کنند.

Family Hub+ فقط به تلویزیون محدود نمی‌شود. محتوای تلفن همراه را می‌توان بدون تغییر نسبت صفحه نمایش از طریق Smart View پخش کرد. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که محتوای موجود در دستگاه‌های تلفن همراه خود را در لحظه با یکدیگر به اشتراک بگذارند. خانواده‌ها می‌توانند از طریق برنامه گالری یا Google Photos عکس‌ها را روی نمایشگر Family Hub+ منتقل کنند تا آن‌ها را در لحظه نمایش دهند.

مرکز خانه هوشمند

اتصالات اینترنت اشیا به طور چشمگیری راحتی را بهبود می‌بخشد و به ما آزادی بیشتری برای لذت بردن از فعالیت‌های روزانه می‌دهد. صفحه نمایش 32 اینچی این یخچال، ابزارهای بیشتری را به نمایش می‌گذارد که هر کدام به شما امکان می‌دهد بر دستگاه‌های مختلف داخل خانه خود نظارت و آن‌ها را کنترل کنید.

Family Hub+ همچنین دارای یک SmartThings Hub داخلی است که می‌تواند به عنوان نقطه کانونی خانه هوشمند شما عمل کند. سرویس‌های کاربردی SmartThings مانند آشپزی، مراقبت از لباس، مراقبت از منزل، مراقبت از حیوانات خانگی، مراقبت از انرژی و… همگی به راحتی از طریق Family Hub+ در دسترس هستند تا روال زندگی شما را ساده‌تر کند.

آشپزی هوشمندانه‌تر

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که به داخل یخچال نگاه می‌اندازید اما باز هم نمی‌‌دانید که چیزی را برای شام یا ناهار باید بپزید. در این موقعیت‌ها سرویس Cooking Board چاره کار است. این سرویس که از قابلیت‌های پلتفرم SmartThings است، دستور‌العمل‌هایی را بر اساس مواد غذایی و وسایل آشپزی موجود در آشپزخانه به شما ارائه می‌دهد. همچنین دستورالعمل‌های پخت بهینه‌شده را به دستگاه‌های شما ارسال می‌کند تا مطمئن شود دما و مدت زمان پخت درست است. این سرویس، یک عکس از مراحل مورد نیاز برای پخت هر مدل غذا را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این قابلیت، آشپزی دیگر دلهره‌آور نیست.

در حالی که یخچال صرفاً مکانی برای نگهداری مواد غذایی بوده است، درب یخچال مدت‌ها منبعی برای ارتباط خانوادگی بوده است، و با استیکر، آهن‌رباهای تزئینی یا آخرین شاهکارهای کودکان ما تزئین شده بود. با Family Hub+ سامسونگ به دنبال این بود که این خاصیت ذاتی را در عین تولید محصولی مدرن برای آشپزخانه‌های امروزی، حفظ کند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=2467
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه