کاهش قدرت خرید مردم بازار را هم از نفس انداخته است

بازار لوازم خانگی امروزه به دلیل قیمت‌های بالا بدون مشتری‌ شده و این روند کسب و کار فروشندگان را هم با چالش روبرو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»، بازار لوازم خانگی امروزه به دلیل قیمت‌های بالا بدون مشتری‌ شده و این روند کسب و کار فروشندگان را هم با چالش روبرو کرده است.

یکی از بازارهای مهم برای مردم که لوازم و ابزار ضروری زندگی‌شان را از طریق آن تامین می‌کنند بازار لوازم خانگی است که در چند سال اخیر التهاب بسیاری را تجربه کرده و امروزه قیمت‌ها در این‌ بخش روی سکویی ایستاده است که بسیاری از مردم توان خرید آن‌ها را ندارد.

بررسی‌های میدانی  نشان می دهد ، از بازار لوازم خانگی بندرعباس حاکی از آن است که شاهد یک رکود عمیق در بازار لوازم خانگی هستیم و علت اصلی آن کاهش قدرت خرید مردم و گرانی بی‌حد و حصر تولیدات خانگی است.

دیده‌ها حاکی از این نیست عملاً در بازار خرید و فروشی در این حوزه وجود ندارد و اگر هم کسی بخواهد تولیدات لوازم خانگی خریداری کند فقط از باب اضطرار و اجبار است.

با وجود قیمت‌های بالای حاکم در بازار لوازم خانگی که بسیار دوز آن از توان مردم بالاتر است همچنان زمزمه‌هایی در رابطه با افزایش قیمت لوازم خانگی بین مردم و فروشندگان این صنف به گوش می‌رسد البته این افزایش قیمت مربوط به محصولات تولید داخل است که متأسفانه قیمت‌شان از مشابه خارجی نیز پا را فراتر گذاشته است.

بازار لوازم خانگی خارجی در بندرعباس به دلیل دریافت پیام‌های مثبت از مذاکرات وین و کاهش قیمت دلار و درهم در کشور کاهش چند درصدی را شاهد بوده است اما با این وجود محصولات ایرانی به گفته فروشندگان لوازم خانگی هیچ کاهش قیمتی پیدا نکرده است و این حالی است که این محصولات با کمترین نوسان ارز به سمت بالا با افزایش قیمت روبرو می‌شوند.

بیژن عسکر‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی و صوتی تصویری بندرعباس در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهارداشت: متأسفانه قدرت خرید مردم برای خرید لوازم خانگی به شدت کاهش یافته‌است و از این بابت خرید و فروش خوبی بر بازار حاکم نیست.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته و نظارت‌ها کالای تقلبی در بندرعباس نداریم و مردم از این بابت خیالشان راحت باشد چنانچه قبلا برخی از محصولات از بانه با تغییر مارک و لوگو به تهران و از تهران به بندرعباس می‌آمد که جلوی آن را گرفتیم.

عسکر‌پور بیان‌کرد: قدرت خرید مردم خیلی خیلی کاهش یافته و مردم پولی برای خرید لوازم خانگی ندارند اما در این چند روزی که دلار و درهم کمی ریزش کرده تلویزیون‌های ال.ای.دی و کلا لوازم خانگی با کاهش قیمت روبرو بوده است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی و صوتی تصویری بندرعباس تصریح کرد: متاسفانه اجناس و کالاهای ایرانی کاهش که پیدا نکرده است روزانه افزایش هم پیدا می‌کند. /تسنیم

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=696
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه