معاون صنایع عمومی وزارت صمت:

لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی به شرط تعرفه بالا

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: اگر قرار باشد که اجازه واردات بدهیم حتما تعرفه بالا در نظر می گیریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «هومچی نیوز»، محمد مهدی برادران؛ معاون صنایع عمومی وزارت صمت در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران درباره اجازه واردات لوازم خانگی گفت: ریاست جمهوری معتقد است که اجازه به واردات کالا هایی که در داخل کشور تولید می شوند، داده نشود مگر در مواقعی مانند: رعایت نشدن حقوق مصرف کننده، انحصار قیمت افزایش پیدا کند، کیفیت و ضمانت وجود نداشته باشد و در تولید کالا ها تنوع نداشته باشیم، واردات مشکلی ندارد.

وی افزود: علاوه بر اینکه ما به عنوان متولی حوزه تولید همیشه سعی می کنیم طرف تولیدکننده باشیم، نسبت به حقوق مصرف کننده هم بی اعتنا نیستیم. همراهی تولیدکنندگان با مردم و تجربه موفق و افتخار آفرینی برای کشور محسوب می شود.

برادران در ادامه گفت: آقای آذری جهرمی در ابتدای دولت گفته بودند که لوازم خانگی مانند خودرو قرعه کشی شود و خرید لوازم خانگی به صورت اقساط برای اقشار مختلف در دسترس است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت افزود: در حال حاظر ما درسال گذشته 17 درصد و در 10 ماه اول سال، 12 درصد رشد در تولید لوازم خانگی داشته ایم که این اتفاق نشانه ای از رشد در تولید لوازم خانگی است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت درباره کالاهای قاچاق گفت: لغو ممنوعیت واردات می تواند تا حدودی مانع ورود واردات کالا قاچاق شود. اکثر کالاهای قاچاق تقلبی هستند و با قیمت ارزان تر به بازار وارد می شوند. این کالا ها می توانند به بازار ضربه بزنند و مردم با خرید کالا های داخلی می تواند موجب اشتغالزایی شوند.

برادران گفت: اگر قرار باشد که اجازه واردات بدهیم حتما تعرفه بالا در نظر می گیریم تا به تولید داخل ضربه ای وارد نشود. اما در بعضی حوزه ها مثل کولرگازی اجازه واردات داده ایم چون به طور کامل نمی توانیم نیاز بازار را تامین کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=2708
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه