بایدها و نباید‌های استفاده از ماشین ظرفشویی کلور

وجود ماشین ظرفشویی در خانه، به شستشو ظروف سرعت می بخشد. اما استفاده از ماشین ظرفشویی به همین راحتی ها نیست و باید یک سری نکات را در استفاده از آن رعایت کنید.

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»، ماشین ظرفشویی از جمله لوازم خانگی های ضروری و پر کاربرد در هر خانه ای است. وجود ماشین ظرفشویی در خانه، به شستشو ظروف سرعت می بخشد. اما استفاده از ماشین ظرفشویی به همین راحتی ها نیست و باید یک سری نکات را در استفاده از آن رعایت کنید.

استفاده از شوینده مناسب

ماشین ظرفشویی ها در دو سایز مختلف بزرگ و کوچک تولید می شوند و شما نسبت به شرایط و ابعاد آشپزخانه خود می توانید مناسب ترین ماشین ظرفشویی را تهیه کنید. یکی از مهم ترین نکته هایی که باید در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی رعایت کنید، استفاده از شوینده مناسب است. برای تمیز شدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی باید حتما از قرص یا مایع های مخصوص استفاده کنید در غیر این صورت ظروف تمیز شسته نمی شوند و کثیف باقی می مانند.

پر کردن بیش از اندازه ماشین ظرف شویی

وجود ماشین ظرفشویی شستن ظروف و کار ما را در آشپزخانه راحت تر کرده، اما اگر قرار باشد تا تمامی ظروف را در داخل ماشین ظرف شویی بگزارید، ممکن است ظروف جلوی چرخش بازو های آب را بگیرد و آب به تمامی ظروف پخش نشود و ظروف کثیف باقی بمانند.

تمیز نکردن ماشین ظرفشویی

برای سالم ماندن و طولانی شدن عمر ماشین ظرفشویی، باید هر چند وقت یکبار داخل ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. یکی از راحت ترین روش ها برای شستشو ماشین ظرفشویی استفاده از سرکه است. به این صورت که کمی سرکه داخل آن بریزید و بگذارید به طور خالی برای مدت کوتاهی روشن شود. مورد بعدی که باید حتما به آن توجه داشته باشید فیلتر ماشین ظرفشویی است. فیلتر ماشین ظرفشویی را باید پس از مدتی استفاده تعویض کنید، تا اختلالی در عملکرد ماشین ظرفشویی ایجاد نشود.

استفاده نکردن از خشک کن

اکثر ماشین ظرفشویی ها دارای برنامه خشک کن هستند. اما بسیاری از مردم آن را نادیده می گیرند و توجهی به آن ندارند، زیرا فکر می کنند این قابلیت زیاد کاربردی نیست و به کار نمی آید. اما برخلاف تصور اکثر مردم، خشک کن ماشین ظرفشویی یکی از بهترین قابلیت ها است. بعد از اتمام شستشو ظروف، اجازه دهید تا ماشین ظرفشویی کار خشک کن خود را انجام دهد، این کار علاوه بر اینکه وقت زیادی از شما نمی گیرد، بلکه باعث می شود تا آب ظروف خشک شوند و دیگر نیاز نیست شما پس از شستشو، ظروف را با دستمال خشک کنید. این قابلیت از لک یا ماندن رسوب آب روی ظروف به خصوص ظروف بلوری، جلوگیری می کند.

ماشین ظرفشویی کلور

کلور ازجمله شرکت های تولید کننده لوازم خانه بزرگ است که تولید کننده محصولاتی مانند یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی است. ماشین ظرفشویی های کلور دارای دو ظرفیت 13 و 15 نفره هستند. همچنین ماشین ظرفشویی های کلور دارای برنامه ویژه جهت شست و شوی ظروف بلور هستند و به راحتی ظروف بلور و نازک را بدون ایجاد ترک و شکستگی تمیز و شفاف تحویل دهد. از دیگر قابلیت های جذاب ماشین ظرفشویی کلور می توان به قابلیت اضافه کردن ظروف حین شست شو، قابلیت شست و شو با نصف ظرفیت، مجهز به عملکرد خشک کن و مجهز به برنامه شست و شو سریع اشاره کرد؛ که این ویژگی ها باعث شده تا ماشین ظرفشویی کلور به محصولی کامل و بی نقص تبدیل شود و استفاده از آن برای شما لذت بخش باشد./ال کا ایران

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=2812
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه