به جای جریمه کردن صنعت لوازم خانگی باید از آن قدردانی کرد

رییس هیات مدیره انجمن لوازم خانگی ایران گفت: صنعت لوازم خانگی هم به اقتصاد کمک و هم انجام وظیفه کرده و توانسته نیاز مصرف کنندگان را با کیفیت خوب و قیمت رقابتی تامین کند. برای همین باید از این صنعت به جای جریمه کردن، تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»، از سال 97 تا کنون واردات لوازم خانگی به طور رسمی ممنوع شده است. اما بعد از صحبت های وزیر صمت در آذر ماه در این باره که محدودیتی برای واردات لوازم خانگی نباید وجود داشته باشد، شاهد نظرات موافق و مخالف هستیم.

درباره این موضوع محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت گفت: واردات لوازم خانگی در صورتی انجام می شود که در آن حوزه تولید داخل نداشته باشیم یا تولید کنندگان استاندارد های لازم را برای تولید لوازم خانگی رعایت نکنند.

معاون وزارت صنعت در ادامه افزود: اگر تولید کنندگان بخاری نتوانند استاندارد های لازم را برای انرژی تامین کنند، علاوه بر اینکه جلوی تولیدات آن ها را می گیریم بلکه واردات بخاری هم آزاد می کنیم.

علیرضا محمدی دانیالی، رییس هیات مدیره انجمن لوازم خانگی ایران در این باره گفت: علاوه بر آزادسازی و واردات لوازم خانگی، با آزادسازی واردات در تمام ابعاد اقتصاد موافق هستیم. اگر قرار باشد فقط در گوشه ای از حوزه ها واردات انجام شود کار ناعاقلانه ای است و جواب نمی دهد، اما اگر اقتصاد و رقابت آزاد شود و قیمت گذاری دستوری حذف شود، ما هم به عنوان تولید کننده استقبال می کنیم.

محمدی دانیالی در ادامه گفت: این که اقتصاد آزاد و شاخص کسب و کارها بهبود یابد به این دلیل است که رابطه بهتری با دنیا داشته باشیم و باعث برداشته شدن تحریم ها شود و اف‌ای‌تی‌اف تصویب شود تا واردات و صادرات در دستور کار قرار گیرد.

همچنین محمدی دانیالی ادامه دادند: آزادسازی اقتصاد باعث می شود تا تولید کنندگان مواد اولیه را راحت تر تامین کنند و هزینه و ریسکی برای تحریم ها پرداخت نکنند، همچنین نه معطل پرداخت ارزی و نه درگیر تورم 50 درصدی شوند.

رییس هیات مدیره انجمن لوازم خانگی ایران گفت: در این سه سال اخیر صنعت لوازم خانگی با وجود تحریم ها و خروج شرکت های کره ای از لحاظ کمی و کیفی رشد خوبی داشته و توانسته جایگزین مناسبی باشد. صنعت لوازم خانگی هم به اقتصاد کمک و هم انجام وظیفه کرده و توانسته نیاز مصرف کنندگان را با کیفیت خوب و قیمت رقابتی تامین کند. برای همین باید از این صنعت به جای جریمه کردن، تشکر و قدردانی کرد.

محمدی دانیالی ادامه داد: با تصویب اف‌ای‌تی‌اف و برقراری ارتباط با دنیا توسط دولت، باعث ثابت ماندن قیمت دلار می شود، چون با 50 درصد تورم قطعا قیمت دلار بالاتر می رود و همین بالا رفتن قیمت دلار باعث می شود واردات به صرفه تر شود و رقابت پذیری بین کالا های ایرانی کمتر شود و این گونه به تولیدات ملی ضرر می زد.

رییس هیات مدیره انجمن لوازم خانگی ایران گفت: سرکوب ارز دیگر جواب نمی دهد و دولت باید به این نکات مهم توجه کند، در غیر این صورت با جهش ارزی مواجه می شویم./اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=2727
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه