صدور دستور رسیدگی به مشکلات صنعت لوازم خانگی/نباید تسهیلات به عرضه لوازم خانگی اختصاص یابد

دستور رسیدگی به مشکلات صنعت لوازم خانگی از سوی معاون اول رییس جمهور صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران طی جلسه ای با معاون اول رییس جمهور درباره مشکلات اصناف و اتحادیه ها، از صدور دستور رسیدگی به مشکلات صنعت لوازم خانگی خبر داد.

اکبر پازوکی در روز پنجشنبه در جریان نشست معاون اول رییس جمهور با روسای اتحادیه و اصناف گفت: طبق دستور معاون اول رییس جمهور قرار شد کارگروهی تشکیل و مسائل و مشکلات در آن احصا و راهکار ارائه شود.

وی افزود: موضوعاتی مانند مالیات، سامانه مودیان، بنگاه داری بانک ها، نوسان قیمت ارز، وجود کالاهای قاچاق لوازم خانگی و سایر موارد در جریان این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران با بیان اینکه بانک ها حق بنگاه داری ندارند، گفت: بانک ها به جای اینکه تسهیلات را در اختیار بخش تولید قرار دهند، به حوزه توزیع بیشتر توجه دارند که این امر مشکلاتی را در عرضه توزیع به وجود آورده است.

وی ادامه‌داد: تبلیغات سوئی در رسانه ملی و شبکه های اجتماعی از عرضه کالاها به صورت اقساطی انجام می شود، این در حالی است که باید تسهیلات به بخش تولید اعطا شود.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: در همین باره نامه ای به نهادهای مختلف رهبری، ریاست جمهوری و سایر نهادها ارسال کرده ایم که اکنون از سوی شورای رقابت مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود دو هزار و 500 واحد لوازم خانگی در شهر تهران، گفت: نباید اختصاص تسهیلات به بخش عرضه لوازم خانگی در سطح وسیع، منجر به از بین رفتن واحدهای خرد و کوچک شود.

پازوکی تاکید کرد: برخی از فروشگاه ها مردم را به سمت خرید اقساطی کالا با تسهیلات سوق می دهند که در کنار آن تخفیفات ۱۲ درصدی ارائه می کنند. مگر سود فروش کالاهای لوازم خانگی چقدر است که این نوع خدمات ارائه می شود؟ باید خلاها مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی خاطرنشان‌کرد: بانک ها باید تسهیلات را به مصرف‌کنندگان نهایی و تولیدکنندگان اختصاص بدهند، نه اینکه تسهیلات منتج به فروش اقساطی شود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران با اشاره به مشکلات مالیات در صنعت لوازم خانگی، گفت: از سازمان امور مالیاتی درخواست داریم که به واحدهای خرد توجه ویژه ای داشته باشد و بر اساس درآمد و سود مالیات‌ستانی انجام شود. همچنین فقط بر اساس تراکنش و گردش مالی مالیات اخذ نکند، زیرا اکنون قیمت لوازم خانگی بالا رفته است.

پازوکی تاکید کرد: قاچاق کالا نیز مشکلاتی را برای صنعت لوازم خانگی ایجاد کرده است که باید جلوی این کالاها گرفته شود./ایرنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=2721
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه