رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان:

فعلا خرید لوازم خانگی در شرایط اضطراری صورت می گیرد

رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان گفت: سال های گذشته در آستانه سال جدید عمده ترین خرید لوازم خانگی مربوط به جایگزینی لوازم قدیمی و کارکرده بود ولی اکنون خرید در شرایط اضطراری صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری «هومچی نیوز»،  رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان گفت: سال های گذشته در آستانه سال جدید عمده ترین خرید لوازم خانگی مربوط به جایگزینی لوازم قدیمی و کارکرده بود ولی اکنون خرید در شرایط اضطراری صورت می گیرد.

علی‌اکبر صیادجو روز سه‌شنبه وضعیت تولید و دسترسی به انواع لوازم خانگی را مطلوب دانست و بیان کرد: افزایش قیمت و کاهش توانایی مردم سبب رکود بازار لوازم خانگی شده است و مشتریان به جای خرید لوازم خانگی اقدام به تعمیر آن می کنند.

وی افزود: قیمت لوازم خانگی نسبت به سال های گذشته ۲۰۰ درصد افزایش دارد به گونه ای که اکنون با توجه به دریافت عیدی و حقوق و در آستانه عید نوروز توان خرید مردم کاهش چشمگیری یافته است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان، رکود خرید را مهمترین مشکل فروشندگان برشمرد و افزود: بازار فروش لوازم خانگی هرساله از ۱۵ بهمن لغایت ۱۵ اسفندماه رونق دارد و خرید و حمل کالاها تا ۲۰ اسفند به پایان می رسد.

صیادجو ادامه داد: به هر میزان که قیمت لوازم خانگی افزایش یابد قدرت خرید مردم کم می شود و خرید لوازم خانگی در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش ۱۰۰ درصدی داشت.

وی اضافه کرد: خرید جهیزیه با حداقل لوازم، حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای خانواده ها هزینه دارد و این جهیزیه کالاهای اساسی و سبک مانند یخچال، اجاق گاز و فرش را شامل می شود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان با اشاره به نحوه خرید نقدی و اقساطی خاطرنشان کرد: خرید اقساطی لوازم خانگی افزایش ۲.۵ برابری قیمت اصلی را به همراه دارد و تهیه جهیزیه سبک ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت اقساطی و پنج ساله حدود ۲۵۰ میلیون تومان محاسبه می شود.

صیادجو یادآور شد: محدودیت واردات لوازم خانگی، دسترسی بهتر و افزایش خرید و فروش لوازم خانگی داخلی را به همراه دارد و کالاهای ایرانی در بازار لوازم خانگی سهم ۸۰ درصدی دارد.

وی ابرازداشت: بیشترین شکایت مشتریان از واحدهای فروش لوازم خانگی سمنان مربوط به شرایط اقساطی است و این شکایت در خصوص فرش بیشتر است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت، رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم، بازار لوازم خانگی سمنان بدون رونق  و مشتری است./ایرنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://homechinews.com/?p=724
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه